DR. AGGELIKI MARKOGLOU
Contact: DR. AGGELIKI MARKOGLOU Email
Education: |
PhD in Theory and Methodology of Teaching , University of Athens |
Thesis title: Teaching Methodology in language lessons |
MA in Theory, Practice and Evaluation of Education and Teacher’s Work, University of Athens |
Thesis title: Teaching Methodology and Curriculum |
Publications (Journals) |
Markoglou, A. (work in progress). «Studying and cultivating pupils’ creativity». Innovation in Education and |
Teaching International. |
Markoglou, A. (under review). «Differentiated Instruction and Pupil Motivation in Language Education». |
European Journal of Education. |
Markoglou, A. (under review). «Academic Achievement and Gender in Greek Language Teaching: The impact of |
teaching with Cartoons». Educational Review. |
Markoglou, A. (2018). «Συγκριτική μελέτη του εκπαιδευτικού κλίματος της τάξης με και χωρίς την αξιοποίηση |
κινουμένων σχεδίων: Η περίπτωση του λεξιλογίου» [«Comparative study of classroom’s pegagogical climate with |
and without using comics: the case of vocabulary»]. Νέα Παιδεία, 165, 76-93. |
Bista, P., Kokkinos, Th., Markoglou, A. (2016). «Απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για τη διδακτική |
κατάρτιση και την παιδαγωγική επάρκεια» [Views of future teachers for teaching training and pedagogical |
competency]. Επιστήμες Αγωγής, No. 2, pp. 117-137. |
Chapter in Books |
Markoglou, A., Klerides, E., Fountopoulou, M.-Z. (2018). «Καλλιεργώντας τη Δημιουργικότητα του Μαθητή: |
Διδακτικές Τεχνικές» [Cultivating pupil’s creativity: Teaching techniques]. In S. Photiou (Ed.), Festschrift for |
Professor M. Koutselini-Ioannidou. Athens: Pedio, pp. 274-308. |
Conference Proceedings: |
Markoglou, A., Valanidou, F. & Philippou, S. (in press). «Σκοποί και στόχοι υπό διαπραγμάτευση: μια |
διερεύνηση της πρώτης απόπειρας σχεδιασμού μαθήματος από εκπαιδευόμενους/ες εκπαιδευτικούς» [«Aims and |
objectives under negotiation: exploring would-be teachers’ very first attempt of lesson design»]. In proceedings of |
the 15th Pancyprian Conference of the Cyprus Pedagogical Association entitled “Educational research as |
equaliser in a society of inequalities”. Nicosia, 12-13 October 2018. |
Theodoulou, F., Markoglou, A. & Rodosthenous, E. (in press). «Ο ρόλος της συναδελφικής παρατήρησης της . |
διδασκαλίας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Η περίπτωση των Δικτύων Σχολείων». [«The role of peer- |
observation of teaching in teacher professional development: The case of Network Schools»]. In proceedings of |
the 15th Pancyprian Conference of the Cyprus Pedagogical Association entitled “Educational research as |
equaliser in a society of inequalities”. Nicosia, 12-13 October 2018. |
Markoglou, A. (2017). «Διαμορφώνοντας Νέους Γραμματισμούς στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας» |
[«Shaping new literacies in the curriculum subject of Ancient Greek Language»]. In Proceedings of the 2nd |
International Conference on «Literacy and Contemporary Society: Spaces, Discourses, Practices». Nicosia, 28-29 |
November, pp. 405-418. |
Markoglou, A. (2017). «Η σχολική επίδοση των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα» [«School achievements of |
pupils in language subjects»]. In Proceedings of the 3rd International Conference on «Promoting Educational and |
Pedagogical Innovation». Larisa, 13-15 October, pp. 89-97 |
Markoglou, A. (2016). «Μια διαθεματική προσέγγιση στη δίκη του Μαντίθεου: η καλλιέργεια της δημιουργικής |
γραφής και το παιχνίδι των ρόλων» [«An interdisciplinary approach to the Mantitheos trial: the cultivation of |
creative writing and role-playing game»]. In Proceedings of the 1st International Conference of Applied Didactics |
on «Innovative methods in teaching», pp. 608-613. |
Markoglou, A. (2015). «Διδακτικές παρεμβάσεις για την οικοδόμηση της δημιουργικότητας με την αξιοποίηση |
κινουμένων σχεδίων στο μάθημα της Γλώσσας στο Γυμνάσιο» [«Teaching interventions for the cultivation of |
creativity with the help of comics in the subject of Language in the gymnasium»]. In Proceedings of the 8th |
Panhellenic Conference of Teachers of New Technologies of Information and Communication on «Uses of |
Technologies of Information and Communication in Teaching and Learning», pp. 427-434. |
Markoglou, A. (2014). «Ν.Ι. Εξαρχόπουλος: Η ζωή και το έργο του (1887-1960)» [N.I. Exarchopoulos: His life |
and his work»]. In Proceedings of the Conference «Greek and Cypriot Educators from Antiquity untill today: |
Educational contribution and pedagogical memory». ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ., Marasleio Teaching Training College, |
Department of Primary Education, Athens, pp. 1-9. |
Markoglou, A. (2013). «Ενδεικτικές προτάσεις διδασκαλίας στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το |
πρωτότυπο της Α’ Γυμνασίου με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων. Θεωρία & Πράξη» [«Indicative suggestions for |
teaching Ancient Greek Language from the original in the 1st Class of Gymnasium with the help of technology. |
Theory and Practice»]. In Proceedings of the 7th Pahellenic Conference of Teachers of New Technologies of |
Information and Communication on «Uses of Technologies of Information and Communication in Teaching and |
Learning», (CD-ROM). |
Markoglou, A.(2012). «Συγκριτική μελέτη των αντιδράσεων των μαθητών της Α’ Γυμνασίου σε διδασκαλίες |
όπου δεν αξιοποιούνται οι ΤΠΕ και σε διδασκαλίες με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων» [«Comparative study of |
first class gymnasium pupils’ responses to teaching where technologies of information and communication are and |
are not used as resources»]. In Proceedings of the Panhellenic Conference on «Quality in Education: Trends and |
Prospects». University of Athens, Athens, pp. 318-324. |
Presentation talks |
Markoglou, A., Valanidou, F. & Philippou, S. (in press). «Σκοποί και στόχοι υπό διαπραγμάτευση: μια |
διερεύνηση της πρώτης απόπειρας σχεδιασμού μαθήματος από εκπαιδευόμενους/ες εκπαιδευτικούς» [«Aims and |
objectives under negotiation: exploring would-be teachers’ very first attempt of lesson design»]. In proceedings of |
the 15th Pancyprian Conference of the Cyprus Pedagogical Association entitled “Educational research as |
equaliser in a society of inequalities”. Nicosia, 12-13 October 2018. |
Theodoulou, F., Markoglou, A. & Rodosthenous, E. (in press). «Ο ρόλος της συναδελφικής παρατήρησης της . |
διδασκαλίας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Η περίπτωση των Δικτύων Σχολείων». [«The role of peer- |
observation of teaching in teacher professional development: The case of Network Schools»]. In proceedings of |
the 15th Pancyprian Conference of the Cyprus Pedagogical Association entitled “Educational research as |
equaliser in a society of inequalities”. Nicosia, 12-13 October 2018. |
Markoglou, A. (2017). «Διαμορφώνοντας Νέους Γραμματισμούς στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας» |
[«Shaping new literacies in the curriculum subject of Ancient Greek Language»]. In Proceedings of the 2nd |
International Conference on «Literacy and Contemporary Society: Spaces, Discourses, Practices». Nicosia, 28-29 |
November, pp. 405-418. |
Markoglou, A. (2017). «Η σχολική επίδοση των μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα» [«School achievements of |
pupils in language subjects»]. In Proceedings of the 3rd International Conference on «Promoting Educational and |
Pedagogical Innovation». Larisa, 13-15 October, pp. 89-97 |
Markoglou, A. (2017). Invited keynote address with the title «Ancient Greek in the Modern Greek Educational |
System». In ICSS XII-12th International Conference on Social Sciences 2017, 19-20 May, Amsterdam, |
Netherlands. |
Markoglou, A. (2017). «Innovative practices in language teaching: how to excite pupils». In ICSS XII-12th |
International Conference on Social Sciences 2017, 19-20 May, Amsterdam, Netherlands |
Markoglou, A. (2015). «Μια διαθεματική προσέγγιση στη δίκη του Μαντίθεου: η καλλιέργεια της δημιουργικής |
γραφής και το παιχνίδι των ρόλων» [«An interdisciplinary approach to the Mantitheos trial: the cultivation of |
creative writing and role-playing game»]. 1st International Conference of Applied Didactics on «Innovative |
methods in teaching». |
Markoglou, A. (2015). «Διδακτικές παρεμβάσεις για την οικοδόμηση της δημιουργικότητας με την αξιοποίηση |
κινουμένων σχεδίων στο μάθημα της Γλώσσας στο Γυμνάσιο» [«Teaching interventions for the cultivation of |
creativity with the help of comics in the subject of Language in the gymnasium»]. 8th Panhellenic Conference of |
Teachers of New Technologies of Information and Communication on «Uses of Technologies of Information and |
Communication in Teaching and Learning». |
Μάρκογλου, Α. (2015). «Χαρτογραφώντας τα κύρια γεγονότα της Ιλιάδας με τη χρήση ΤΠΕ: Η δημιουργία μιας |
χρονογραμμής». Στο παγκόσμιο συνέδριο της Euroclassica, Ομηρική Ακαδημία, 10-19 Ιουλίου, Χίος. |
Φουντοπούλου, Μ.-Ζ., Καλογεράκου, Κ., Μάρκογλου, Α. κ.ά. (2015). «Η εξελικτική πορεία των σχεδίων δράσης |
(project) στην Α’ Λυκείου κατά τα έτη 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014: Ερευνητικά Δεδομένα και ερμηνευτικές |
προσεγγίσεις». Στο 6ο Διεθνές Συνέδριο Γραμματισμού με θέμα «Ο γραμματισμός σε ένα μεταβαλλόμενο κόσμο: |
νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση», 22-24 Μαΐου, Ρέθυμνο. |
Markoglou, A. (2014). «Ν.Ι. Εξαρχόπουλος: Η ζωή και το έργο του (1887-1960)» [N.I. Exarchopoulos: His life |
and his work»]. In Proceedings of the Conference «Greek and Cypriot Educators from Antiquity untill today: |
Educational contribution and pedagogical memory». ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ., Marasleio Teaching Training College, |
Department of Primary Education, Athens. |
Markoglou, A. (2013). «Ενδεικτικές προτάσεις διδασκαλίας στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το |
πρωτότυπο της Α’ Γυμνασίου με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων. Θεωρία & Πράξη» [«Indicative suggestions for |
teaching Ancient Greek Language from the original in the 1st Class of Gymnasium with the help of technology. |
Theory and Practice»]. 7th Pahellenic Conference of Teachers of New Technologies of Information and |
Communication on «Uses of Technologies of Information and Communication in Teaching and Learning». |
Markoglou, A. (2012). «Συγκριτική μελέτη των αντιδράσεων των μαθητών της Α’ Γυμνασίου σε διδασκαλίες |
όπου δεν αξιοποιούνται οι ΤΠΕ και σε διδασκαλίες με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων» [«Comparative study of |
first class gymnasium pupils’ responses to teaching where technologies of information and communication are and |
are not used as resources»]. Panhellenic Conference on «Quality in Education: Trends and Prospects». University |
of Athens, Athens. |
Seminar training for Educators |
Μάρκογλου, Α. (2019). «Διαφοροποιημένες Στρατηγικές Διδασκαλίας & Ψηφιακός Γραμματισμός». Εμπορική |
Σχολή Μιτσή Λεμύθου. Υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, 8/4/2019. |
Μάρκογλου, Α. (2019). «Αξιοποίηση Εναλλακτικών Μεθόδων και Στρατηγικών Διδασκαλίας για την προώθηση |
της εμπλοκής των μαθητών». Ημέρα Εκπαιδευτικού (Γυμνάσιο Αγίου Στυλιανού, Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα). |
Υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, 7/3/2019. |
Μάρκογλου, Α. (2019). «Παιγνιώδεις προσεγγίσεις διδασκαλίας στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας |
από το Πρωτότυπο». Στο Εργαστηριακό Σεμινάριο «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Διδάσκοντας τη Γραμματική και το |
Συντακτικό». Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, |
Λευκωσία 2/2//2019. |
Μάρκογλου, Α. (2018). «Διαφοροποίηση Διδασκαλίας & Διαχείριση της σχολικής τάξης». Ημέρα Εκπαιδευτικού |
(Γυμνάσιο Πέρα Χωριού Νήσου). Υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, 12/12/2018. |
Μάρκογλου, Α. (2018). «Τεχνικές προσέγγισης του Αδίδακτου Αρχαιοελληνικού Κειμένου». Στο Εργαστηριακό |
Σεμινάριο «Αρχαία Ελληνικά. Τεχνικές και στρατηγικές προσέγγισης του αρχαιοελληνικού κειμένου». Υπουργείο |
Παιδείας και Πολιτισμού. Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Λευκωσία & Λεμεσός, 31/10- |
1/11/2018. (Βιωματικό Σεμινάριο) |
Θεοδούλου, Φ. & Μάρκογλου, Α. (2018). «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία στο Γυμνάσιο. Αυθεντική |
Μάθηση και Αξιολόγηση». Στη διημερίδα με θέμα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία στο Γυμνάσιο. |
Αυθεντική Μάθηση και Αξιολόγηση». Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, |
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Λευκωσία & Λεμεσός, 16-17/5/2018. (Βιωματικό Σεμινάριο) |